הטעויות הגדולות ביותר שאתם עושים בניסיון לשמור על לקוחות

יש אינספור מיומנויות שכל שף צריך ללמוד לשלוט בהן: בטיחות מזון, כישורי סכין, טכניקות צלחות ושיטות הכנה. וזו רק ההתחלה.

 

מרבית השפים, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, לומדים בבית ספר קולינרי כלשהו, אך רבים גם עובדים את דרכם למעלה: רייצ'ל ריי, שפית מפורסמת, מנחת תוכנית טלוויזיה ומחברת ספרי בישול רבים החלה את דרכה מאחורי דלפק ממתקים.

 

לא משנה איך הופכים לשפים, עובדה אחת שאינה ניתנת להכחשה נותרה בעינה: התשוקה לבדה לא תביא אתכם ללקוחות או תבטיח שהם יישארו איתכם.

 

שפים אישיים ופרטיים ללא ספק נהנים ממספר הטבות לעומת עמיתיהם בענף המסעדנות הציבורית. הם יכולים להכיר לקוחות באופן אישי, לעבוד בשעות גמישות יותר ואף ליהנות מאוטונומיה רבה יותר במה שהם מכינים.

 

אבל גם שפים אישיים ופרטיים צריכים למשוך לקוחות. בענף המסעדנות, מטבח מלא, מנהל, ולעתים קרובות מומחי שיווק עובדים על מנת לשכנע את הסועדים להיכנס דרך מודעות ממוקדות, מבצעים ובחירת תפריטים.

במגזר הפרטי, השפים חייבים לעשות את כל זה בעצמם. הבעיה? לשפים פרטיים ואישיים רבים יש הכשרה קולינרית אך הם חסרים מומחיות שיווקית ללקוחות.

 

אמנם אתם בהחלט לא צריכים תואר בשיווק כדי להצליח כשף פרטי, אבל אתם צריכים לוודא שאתם מושכים לקוחות ולא מסלקים אותם.

 

הכנת ארוחות בבתי הלקוחות מציעה נוחות, גמישות וטריות – תמריץ מספיק גדול כדי שכל אדם ירצה להעסיק אתכם, נכון? אבל הבעיה היא שכל השפים האישיים והפרטיים האחרים יכולים להיות טובים באותה מידה. כמו כל עסק קטן, זה חיוני שתבנו לעצמכם מותג ברור שמציג גם את המומחיות הקולינרית שלכם וגם נותן תחושה ברורה של מי שאתם באמת. בלי מיתוג אתם מסתכנים בכך ששפים אחרים שיש להם תחושה ברורה למי הם מבשלים ומה יזכו בלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

 

התיקון: השתמשו בקשרים שלכם. אם אתם מכירים שפים אחרים, זה סוג אחד של קשר, רצוי כאלה שאינכם מתחרים בהם ישירות. שקלו לעשות קצת נטוורקינג דרכם, במיוחד אם הם התחילו הרבה לפניכם. שם ידוע משמש מקור סמכות להעיד על המומחיות שלכם כשפים.

 

זהו את לקוחות המודל שלכם: גם אם ברצונך לבשל ל"כולם", תמצאו הצלחה רבה יותר בזיהוי טווח גילאים של הלקוחות שלכם, כמו גם אם תשקלו מה אתם יכולים להציע להם (סוג מטבח, לוח זמנים, שירותים מיוחדים אחרים כמו קייטרינג). לאחר מכן, וודאו שאתם כוללים לפחות שלושה דברים ברשימה שלכם – סוג המטבח, הצעות מיוחדות וזמינות. שקלו אילו מילות מפתח קהל היעד שלכם יאהב.