היהלום היקר ביותר שנמכר במכירה פומבית

אם לסות'בי'ז ולקהילת היהלומים יש מה לומר על זה, זה ככל הנראה יהיה שהמיתון נגמר. במכירה פומבית שנערכה לאחרונה בז'נבה, שוויץ, יהלום ורוד עז ומפואר שהציב בעלים פרטי הגיע לשיא חדש. אמנם הוא היה צפוי להכניס משהו בסביבות ה-30 מיליון דולר פלוס, אך בסוף הוא עלה על כל הציפיות ונמכר תמורת 46 מיליון דולר. בכך יהלום זה שבר את השיא של המחיר הגבוה ביותר שהוצע במכירה פומבית עד כה.

 

היופי של 24.78 קראט הוא נדיר ואמיתי, לכן הוא הוא מדורג בשני האחוזים הראשונים של יהלומי העולם. יהלומים ורודים מפוארים לא קלים להשגה בכל מקרה, אבל אלה במשקל של מעל 20 קראט הם למעשה בגדר אגדה. היהלום הזה נרכש על ידי לורנס גראף (מיהלומי גראף בע"מ), שרק לפני מספר שנים שבר שיאים על ידי כששילם 24 מיליון דולר עבור יהלום ויטלסבאך בצבע תכלת ובגודל 35.56 קראט בלונדון (כריסטי'ז). 

כמובן שלא הזיק שהאבן המלבנית, הברורה והמדהימה להפליא היא מהממת לחלוטין, במיוחד בסגנון פשוט ומאופק הכולל שני מבטאים של יהלום לבן משולש ופס טבעת דק. אך כמובן שסביר להניח שהבלעדיות של מרכז היהלום הראוותני לא הקשתה על גראף להציע מחיר כה גדול על התכשיט.

 

לאחר רכישתו, גראף כינה אותו מיד "היהלום הוורוד של גראף" (כמו שהויטלסבאך הפך ל"יהלום ויטלסבאך-גראף") והכריז שהוא היהלום המופלא ביותר שראה בתולדות הקריירה שלו. הוא ללא ספק אומר הרבה בכך. האבן עצמה היא ללא רבב כמעט, שזה כמעט חובה באבן בגודל כזה. סות'בי'ז הזכירו כי יש בה ליקוי אחד קטן שאינו יכול להיות גלוי לעין האנושית וניתן יהיה להסיר אותו באמצעות ליטוש לא פולשני. אלה חדשות טובות לכל מי שחשש שגראף, האיש שחתך מחדש את יהלומי ויטסלבאך למרות הזעקה הציבורית, עשוי לרצות להניח את הרכישה החדשה שלו תחת מסור החיתוך.

 

רוצים לראות עוד יהלומים יוקרתיים? לחצו כאן ותוכלו להתרשם ממגוון רחב של יהלומים שגם אתם תוכלו להרשות לעצמכם.